کد خبر: 1214663
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارانوت با انتشار گزارشی اعلام کرد که حمایت مردم آمریکا از اسرائیل با توجه به ادامه جنگ در نوار غزه در حال کاهش است و آن‌ها می‌گویند که رژیم اسرائیل نئونازیسم است.

جوان آنلاین: «حمایت مردم آمریکا از اسرائیل همچنان در حال کاهش است؛ در ورودی دانشگاه کلمبیا تابلویی آویزان شده که روی آن نوشته شده است اسرائیل آلمان نازی جدید است»، این مقدمه گزارش امروز سه‌شنبه ششم فوریه یدیعوت آحارانوت است.

به گزارش فارس، این رسانه عبری وزیر افراطی کابینه تل‌آویو ایتمار بن گویر را از جمله دلایل خشم آمریکایی‌ها معرفی کرده و نوشت که اگر او موفق شود سیاست‌هایش را به نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو دیکته کند، «اسرائیل به خودآزاری استراتژیک دست خواهد زد».

کاهش حمایت آمریکایی‌ها از اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که تجاوزات این رژیم به نوار غزه وارد صد و بیست و سومین روز خود شده و تعداد کشته شدگان غیرنظامیان فلسطینی را به بیش از ۲۷۵۰۰ نفر رسانده است. وزرای نتانیاهو هم به جای همراهی با تلاش‌های جهانی برای توقف این نسل‌کشی، به تعمیق اختلافات با مقامات کاخ‌سفید روی آورده‌اند.

ماه گذشته هم رسانه‌های اسرائیلی فاش کرده بودند که بایدن در آخرین تماس خود در ۲۳ دسامبر، تلفن را روی نتانیاهو قطع کرده است. حالا و در جدیدترین تنش، بن‌گویر طی گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال بایدن را به حمایت از حماس متهم کرد. اظهاراتی که داد ائتلاف مخالف نتانیاهو را درآورده و او را مجبور کرد بگوید برای مدیریت روابط با واشنگتن، به کمک نیاز ندارد!

رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود از کاهش حمایت‌های مردم از اسرائیل، به همزمانی این موضوع با نامزدی جو بایدن برای دوره جدید ریاست‌جمهوری ایالات متحده اشاره کرده و می‌نویسند که این ترس وجود دارد که آرای انتخاباتی او در پس‌زمینه حمایت مطلقش از اسرائیل کاهش خواهد یافت.

 

اخیراً یک نظرسنجی که توسط شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز انجام شده، نشان داد که با توجه به مکانیسمی که دولت بایدن براساس آن با جنگ غزه برخورد می‌کند، حمایت رأی‌دهندگان از او به پایین‌ترین حد خود کاهش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار